lördag 21 juli 2007

La cosa NBA

Inte nog med att lagens män i NBA är rasister, som vi skrivit om tidigare här, nu har tydligen en NBA-domare, med dodgy connections (läs; mobsters), under de senaste två säsongerna satsat en massa kosing på en hel del matcher där han själv har hållit i pipan. Folk har redan börjat prata om det hela som en jätteskandal, större än baseballens steroidmissbruk och footballspelaren Michael Vicks inblandning i hundkampsorganistationer.

Jag som är sjukt mellow och liberal hetsade först inte upp mig alltför mycket utan resonerade mer som Omar i The Wire; It´s all part of the game.

Efter vidare efterforskning blev jag dock fly förbannad, och då menar jag verkligen FLY, när jag fick veta att denna Don Referino var en av domarna under Phoenix Suns slutspelsförlust i den tredje matchen mot Spurs! Ni vet den som Spurs vann bara för att både Amare och Kurt Thomas blåstes av för fouls på Tim Duncan hela tiden. Detta ledde i sin tur till att Amare bara spelade 21 minuter, Tim Duncan gjorde som han ville och att Suns, som sagt, förlorade.

Nu talar folk om hur NBA:s anseende än en gång har släpats i gruset och att folk har tappat förtroendet för ligan och dess rättsskipare. Själv tycker jag att det är mer skandal att San Antonio Spurs alltid får göra som de vill och att Phoenix Suns aldrig kommer få vinna ett mästerskap (speciellt inte nu när de bytt bort Duncan-dödaren Kurt Thomas).

USCH!

För mer om domarskandalen:Skandal, skandal, en domarskandal.

Inga kommentarer: