måndag 30 juli 2007

Knugens muckler

Jag har ju tidigare avslöjat diverse saker om diverse basketspelare och deras diverse skills, tricks och mörkaste hemligheter (bland annat här, här och här). Den här posten skulle egentligen ha sett dagens ljus under NBA-finalerna, men de var ju över innan de ens kom igång så jag hann inte. Tänkte sedan hålla på hemligheten fram till nästa säsong men oron över att nyheten ska läcka och att någon annan ska sno min exclusiveness får mig nu att lätta på Lebron-locket.

Ända sedan The Lebrons äntrade NBA-karusellen 2003 har han överösts av ooohs and aaahs angående hans breda axlar, timmerstockstjocka armar, kraftfulla torso och sist men inte minst han långa, hårda, glansiga och ådriga... Eh, var var jag - just ja, Lebron. Lebron och hans muskler, inget annat.

Som sagt, Lebron har mer muskler än de flesta och dessa de flesta är därför väldigt förbryllade och avundsjuka över King James och hans kroppshydda. De säger; Åh, varför kan inte jag ha så där stora muskler? och; Undrar vad hans hemlighet är?. En och annan elak spinkotunga kanske nämner anabola steroider men Lebrons hemlighet är så mycket enklare och naturligare än så.
Tvåa på listan över Konversationsämnen á la Lebron kommer nämligen hans nagelbitande. Och eftersom både Lebrons avbitna samt uppätna naglar och svällande muskler är uppbyggda av protein behöver jag väl inte säga mer.

I alla fall inte mer än; Tack så jättemycket, mama, för att du penslade på jävla stopp-och-väx på mina proteinguldgruvor när jag gick på lågstadiet. Hade du inte gjort det kanske jag hade varit ett välbetalt basketproffs jag också istället för det okända spinkiga benranglet som jag är nu. Men nejnej det var viktigare att ha fina och blodsvitelösa nagelband. Damn it.

Inga kommentarer: