fredag 11 januari 2008

Cirkus Maximum

Kom en, kom alla till årets största föreställning! Svensk Basket har i många år försökt att locka mer publik och sponsorer till sporten och nu slutligen har vi knäckt nöten! En neger!

Och inte vilken neger som helst utan en amerikansk gammal en. Ungefär som den magiska negern som Borås försökte tälja guld av (men som istället ledde till klubbens konkurs) fast mer defensiv och mindre karismatisk. Men vilken tillställning det ska bli!

Scottie Pippen, en av tidernas 50 bästa spelare (då han var ung), ska spela med Sundsvall Dragons och mer cirkus än så här kan det inte bli. Sundsvall, som leder serien, möter Akropol, som ligger sist, och Akropol-spelarna har tydligen stått på knä i kö för att få talla lite på Pippen.

Folk förväntar sig stordåd av den gamle (i ordets alla bemärkelser) Dream-Teamspelaren men under två matcher i den finska ligan mäktade han endast med 21 poäng, sammanlagt. Jag tror inte att Pippen kommer vara så sjukt bra som folk vill tro utan han slutar nog matchen med 12 poäng, 8 returer och 4 assists. Vad han dock kommer tillföra är ett jävla mediauppbåd och sjukt klirr i kassan för Sundsvall.

Dock är Pippen en favorit och det skulle vart skoj att se honom live en gång. Jag får tyvärr nöja mig med att se spektaklet på SVT24 kl. 19.00. Och roligast för mig blir inte att se Pippen utan min gamla tränare och ganska så nyblivna pappan Peter Öqvist på Sundsvallsbänken!
Lycka till Peter!

(Och om du läser det här Peter kanske du kan skriva upp mig på någon slags gästlista utifall att Michael Jordan-ryktena är sanna, tack på föris).

1 kommentar:

Anonym sa...

JÄVLA FUCKING IDIOT,LÄGG NER DEN HÄR SUGIGA BLOGGEN FÖR FAN!
JÄVLA DRÄRG KUKS UNGE!