fredag 4 maj 2007

Eternal gayness of the spotless game (spoilers)


Jisses vad jag är besviken. Efter Denvers vinst i första matchen hoppades jag in i det sista att de faktiskt skulle kunna gå vidare. Eller riktigt "in i det sista" hoppades jag egentligen inte. När Spurs ledde med 3-1 i matcher och med över tio poäng i den sista perioden av den femte matchen gav jag upp. Spurs var helt enkelt för bra.

Och den här gången var det varken Monkeybutt, One Face eller Hemmafrun som avgjorde. Istället passade allas vår favoritakrobat, länk, Michael Finley på att slå Spurs playoffs-rekord för gjorda tre-poängare i en och samma match genom att sätta åtta av nio skott från nere på schtaen.

Finleys trepoängare tillsammans med San Antonios prickfria clamp down-försvar blev för mycket för Nuggets och efter fyra raka förluster mot Spurs är säsongen nu över för våra gul-blåa vänner. Men som tur är ses vi igen efter sommaren - då förhoppningsvist även med en skadefri Kenyon Martin. Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer: