söndag 6 maj 2007

Quarter finals with cheese (spoilers)

Eller egentligen utan cheese och utan salami också för den delen eftersom Toronto inte klarade sig vidare till den andra omgången den här gången heller. Därmed så får Raptors TV:s kommentator Chuck Swirsky hålla sig borta från sina favoritpålägg till nästa säsong. Blev heller ingen salami'n'cheese för Tracy McGrady och kompani, igen, som tyvärr förlorade den sjunde och avgörande matchen mot Utah Jazz. Därmed gick mina tips åt helvete och jag lyckades bara gissa rätt på hälften av förstarundorna vilket jag är väldigt besviken över (fast ok, egentligen trodde jag inte att Denver skulle klara av att slå ut Spurs men man måste tänka positivt).

Såhär ser i alla fall kvartsfinalerna ut:

East:
Detroit Pistons - Chicago Bulls
Den här matchserien tjuvstartade igår med storseger för Detroit. Intressant möte mellan Chicagos Big Ben och hans gamla klubb Pistons, som faktiskt båda två blivit bättre sedan Ben blev en Bull. Unga Chicago är förmodligen ganska nöjda med att ha tagit sig till kvartsfinal och har nog svårt att ladda om efter Miami-sweepandet, som för övrigt var första gången ever som ett titelförsvarande lag blev sweepat i en sjumatchers-serie. Detroit går vidare på ren rutin.
Mitt tips: 4-1

Cleveland Cavalliers - New Jersey Nets
Cleveland var ju vidare redan innan deras serie mot Washington började och har nu haft nästan en veckas vila. I New Jersey har Jason Kidd partajat like it's 2003 och snittade en triple-double mot Toronto samtidigt som Vince Carter och Richard Jefferson snittat över 20 poäng var. Har inte sett Cleveland på ett bra tag så jag famlar lite i mörkret här men jag tror Hovi's babies i Nets har formen och rutinen som behövs för att ta sig till Conference Finals.
Mitt tips: 3-4

West:
Phoenix Suns - San Antonio Spurs
Omgångens roligaste match-up. De fantastiskt underhållande och konstruktiva Phoenix Suns mot de fantastiskt tråkiga och destruktiva San Antonio Spurs i en kamp om vad som är bäst, offense eller defense - gott eller ont. Suns har av många hållits som favoriter säsongen igenom, mest på grund av att de nu har Amare Stoudemire och Kurt Thomas skadefria, medan Spurs i det tysta bara glidit med strax utanför favoritdiskussionerna. Är orolig att Spurs kommer vinna, mest för att Phoenix inte klarar av att spela försvar på både Tony Parker och Manu Ginobili, men hoppas att Leandro Barbosas fina form håller i sig och att de anda solstrålarna ska komma upp en liten bit över normal standard.
Mitt tips: 4-3

Utah Jazz - Golden State Warriors
Den här serien kommer bli en Suns-Spurs light där jag tror, och hoppas, att Golden State går vinnande ur striden - bara de kan hålla sig skadefria. Viktigt för Warriors att även hålla tempot högt och att ta hand om de defensiva returerna. Skulle det bli San Antonio-Utah i Western Conference Finals ger jag upp min tro på det offensiva spelet i allmänhet och livet i synnerhet.
Mitt tips: 2-4

Inga kommentarer: