tisdag 18 mars 2008

Låt galenskapen börja

Inatt börjar den årliga NCAA-turneringen som förr om året bjöd oss basketfantaster på en extra energikick just som NBA-serielunken slagit till som värst. I år frågar jag bara en sak, är det nån som bryr sig?

Inte jag i alla fall. NBA är roligare än nånsin så inatt istället för att se NCAA kicka igång hade jag tänkt att, i tur och ordning, kolla på:

Denver Nuggets - Detroit Pistons
Där mina favvisar Denver påbörjar sin road trip med att försöka överkomma det jämnaste och bästa laget i öst det 5 senaste säsongerna, Detroit Pistons. Om Denver fortfarande har förhoppningar om det hägrande slutspelet skulle det vara bra för de att vinna den här matchen. Go Nuggets!

Los Angeles Lakers - Dallas Mavericks
Lakers saknar både Bynum och Gasol och kommer nog få det tufft mot Dallas som vunnit sina fem senaste matcher. Dock har Dirk och company inte vunnit mot någon av de stora grabbarna sedan de bytte till sig Jason Kidd. Men eftersom jag aldrig varit något Dallas-fan hejar jag nog hellre på Lakers. Go Lakers!

Boston Celtics - Houston Rockets
En giganternas kamp mellan hela säsongens bästa lag, i alla fall statistiskt sett, Boston och den senaste tidens superstjärna Houston som försöker utöka sina redan klassiska 22 vinster i rad. Både lagen conference-ettor och trots att båda även är bland de mer defensiva lagen kommer de nog bjuda på stor underhållning. Jag som älskar rekord håller tummarna för T-Mac och hans raketer. Go Rockets!

Golden State Warriors - Sacramento Kings
Warriors är precis som Denver ett av mina favvolag och precis som Denver hänger de lite på slutspelsgäredsgården. Inatt åker de till Sacramento där de möter en av mina favvospelare Ron Artest och hans Kings. Tänk bara om Golden State hade bytt till sig Ron-Ron, jävlar vilket lag Warriors skulle vara nu. I alla fall, Golden State for the win. Go Warriors!

Phoenix Suns - Portland Trailblazers
Steve Nash, Amare Stoudemire, Shaquille O'Neal, Leandro Barbosa, Brandon Roy och Lamarcus Aldridge. Behöver man säga mer? Suns verkar ha hittat spelet och har vunnit fyra raka samt passerat ärke-nemisen San Antonio Spurs i conferenceställningen (där jag dock hoppas Spurs ska ta tillbaka femteplatsen snarast så att de matchas upp mot Utah i först slutspelsomgången, jävlar vad skönt det skulle vara att bli av med något av de lagen direkt). Portland försöker hålla vinstprocenten över 50 men börjar nog redan tindrande se mot nästa säsong då Greg Oden gör sin debut. Go Suns!

Tack Gud, eller Jesus kanske är mer passande, för påsklov. Go påsklov!

Inga kommentarer: