tisdag 17 juni 2008

Finalskvartsamtal


Game 6 i Boston. 3-2 i matcher till Boston. Los Angeles ligger pyrt till. Som sådant ska spelarnas uppförande te sig om det ska gå deras väg inatt:

Boston Celtics:
Kendrick Perkins; Mayn, den där axeln ser inte helt OK ut. Om du dock får den i ordning till kvällens match tycker jag bara du ska fortsätta som tidigare. Ta dina returer, spela så bra försvar som möjligt på slang-Gasol och för guds skull, sluta aldrig vara ARG! Vi älskar din inställning och även om axeln håller dig ur spel ikväll så kommer vi alltid, älskvärt, komma ihåg dig som arg-Perkins!

Kevin Garnett; K-G, jag vet hur mycket det här betyder för dig men för ditt eget och alla andras bästa borde du nog åtminstone knapra lite i kanterna på det omtalade chill-pillet. Visst, det är din otroliga intensitet som är ditt spel men seriöst - chilla lite! Åtminstone i försvaret. Du behöver inte slå efter bollar och försöka blocka alla Gasols fjompskott, DU HAR HONOM! Han kommer ju ingenstans när du bara stänger ute honom från lane:en och sedan tar returen när hans halvhook träffar värre än en tegelsten. Och snälla, sätt straffkasten!

Paul Pierce; GUD MIN SKAPARE. Jävlar vad bra du är i år Paul. Du är ju överallt (förutom i plusprotokollet från Game 3)! Jag har inte så mycket mer att säga än att fortsätt med dena herky-jerk-drives, stäng ner Kobe och var lite mer varsam med bollen i slutet av matchen ikväll. Vi tror på dig Sanningen!

Ray Allen; Du är tillbaka! Först tyckte jag att ditt största tillskott till Boston-organisationen var rollen som vågmästare när Garnett skulle välja klubb, men nu! Om det inte vore för att PP spelar helt utom sig hade du varit mitt val för Finals MVP. Hoppas bara att inte ditt barns sjukdomstillstånd distraherar dig inatt så ska det nog gå bra.

Rajon Rondo; Seriöst, grabben! Skjut bollen! I alla fall om du är fri för en lay-up! Du har typ blivit bizarro-Sam Cassell, en snabb guard som är duktig defensiv men som vägrar att skjuta! Skärp dig för fan!

Bänken; Fantastiskt jobb. Ni turas om att dra bänklasset för var kväll vilket gör det omöjligt för Lakers att scouta och försöka matcha upp med er. Fantastiskt. Dock är det några grejer. Sam, skjut inte såvida du inte postar upp lill-Farmar eller har HELT ÖPPNA SKOTT. Och då menar jag HELT ÖPPNA. Leon, du äger. Fortsätt med det. P.J., om du inte varit så gammal och ful hade jag kunnat gifta mig med dig. Eller ingå partnerskap åtminstone. Du är ärketypen för en rutinerad center-veteran. Eddie, bra skit! Sluta aldrig att skjuta och för guds skull, flytta upp ungen på läktaren, det finns nämligen en (minst en) våldtäktsman i det andra laget. Och slutligen, James. Det är inte bara Van Gundy som är kåt på dig och ditt tvåfärgade tandskydd. Du är fantastisk. Du har blivit min nya Stephen Jackson, min hjälte, mitt allt! Go get 'em tiger!

Doc Rivers; LOL. Du äger upp den självaste Zen Master. I NBA-finalen. Jag finner inga ord. LOL.

Los Angeles:
Pau Gasol; Två grejer. När Garnett spelar försvar på dig, försök att hålla dig lite längre ifrån korgen för att på så sätt öppna upp vägar för Kobe, Farmar et al att drive:a på. Då kommer nämligen Garnett glida över som hjälpförsvar vilket lämnar dig med ditt bästa skott - någon meter utanför tresekunder vid baslinjen. Det är nämligen något vi inte sett under hela serien. Två. Om någon annan en Garnett försvarar dig, ta den starkt till korgen (STARKT!). Om du har Perk eller P.J. på dig är du snabbare och har du Powe är du längre. Jag vet att du inte gillar kroppskontakt och så men jesus, det är NBA-finalen nu! Lite smällar får man räkna med. Och en tredje sak, eftersom vi redan visste att du var lite halvrisig i försvar ska du nog bara fortsätta vara lång och i vägen och sedan försöka ta returen. Med det menar jag att DU måste TA RETUREN. Den kommer inte att komma till dig.

Lamar Odom; Försök bara inte att choke:a som vanligt. Det var allt. Eller föresten, jag håller på att skriva en basket-opera i stil med Fantomen på Operan och tänkte att du som är världens finaste och mest omtyckbara kille, men ändå hatad av alla, skulle vara perfekt i huvudrollen. Jag känner din smärta. Men vi kan ta mer om det efter ni har förlorat finalerna och halva Los Angeles ropar efter ditt kala och glansiga huvud.

Vladimir Radmanovic; Jag förstår inte riktigt varför Phil envisas med att starta dig mot Pierce när du ändå foular ut dig direkt eftersom du är så mycket långsammare och sämre än honom. Men det har väl med lagets feng shui att göra eller något annat dravel. Men försök så gott du kan att hänga med i försvar och häng dina treor i anfall så antar jag att du gjort ditt.

Kobe Bryant; Bara för att du gör 15 poäng i första perioden hela tiden gör dig inte till MJ. MJ vann. Jämt. Eller nästan jämt i alla fall. Du framstår heller inte som en bra människa bara för att du pussar på dina småtjejer hela tiden. Vi kan alla se hur de egentligen inte vill, men måste, då de vet att det är pappa som betalar Nickelodeon-räkningarna. Men om du och de gul-lila ska kunna vända det här måste du ta tag i det här. Hela matcherna. Punkt.

Derek Fisher; När det kommer till veteran-ligan måste jag säga att du får bögstryk av Bostons gamm-härkar just nu. Offensvit har jag inte så mycket att klaga på, du skjuter ju ändå bäst av alla som någonsin har varit i final och haft någon större roll, men defensvit? Seriöst? Förklara varför du inte pressar en haltande Rondo, en Eddie House som dribblar som fotbollsspelarna gjorde på basketlektionerna på gymnastiken när jag gick i skolan och en uråldrig Sam Cassell! Märker du inte att de förlorar uppemot 10-15 sekunder varje anfall och får nöja sig med ett långskott från Garnett? Där har ni mycket att vinna min vän.

Bänken; Vart tog ni vägen? Sket ni ner er när det blev final och blev tvugna att byta shorts? Ni var ju ligans bästa bänk för bara en månad sedan. Jordan, du är nog den enda som får godkänt av mig. Ni andra stinker! Sasja, du var bra en match. Det räcker inte. Du måste vara sjukt otrevlig och jobbig defensivt och sätta dina treor offensivt om det ska bli något av det här i år. Luke, jag förstår att det är tungt när till och med ens egen pappa hate:ar på en i direktsänd radio men du måste försöka att hitta självförtroendet igen. Kanske kom det tillbaka lite när ni spöade Celtics på självaste Farsdag men du får inte tro att den vinsten kommer få tyst på Bill. Det får inget. Ronny, vart är dansen? Den finns där i början av matcherna men sen så fort Boston får lite momentum sitter du lika fastklistrad på bänken som en förstaklassare på sitt första skol-disco. Bring out the pop corn man! Visa lite glädje! Trevor, vi får nog bara hoppas att formen infinner sig till nästa säsong. För gör den det tror jag du kan utmana om 6:th Player-troféen. Resten har inte spelar tillräckligt för att jag ska ödsla tid på er.

Phil Jackson; LOL. Du blir uppägd av självast "Whats up, Doc?" Rivers. I NBA-finalen. Jag finner inga ord. LOL.

Inga kommentarer: