måndag 23 juni 2008

It´s a wrap!

Efter att ha sugit på Bostons segerkaramell ett par dagar så är jag nu beredd att kröna årets säsong till: Bästa NBA-säsongen på 10 år!

Säsongen 07/08 bjöd på det mesta. Vi hade enorma kollapser (Chicago, Miami, New York), uppstickare (Atlanta, Portland, New Orleans!), säsongsändrande skador (Oden, Arenas, Wade), megatrades (Allen/Garnett, Kidd, Gasol, Shaq), efterlängtade återkomster (Boston, Showtime-Lakers, den "riktige" Grant Hill) och slutligen nya superstjärnor, namn och ansikten att lägga på minnet (Big Baby Davis!, Chris "den verklige MVP:n" Paul, Rodney Stuckey, Jose Calderon).

Personligen blev det här dock kanske säsongen då alla mina favoritlag spolierades och försvann från slutspelsdiskussionerna.

Phoenix Suns har ju verkligen gjort en helomvändning med tanke på införskaffandet av Shaq och avförskaffandet av Mike D'Antoni. Och om inte deras redan omtalade och till skyarna höjda läkarstab kan utföra underverk på Suns näst intill antika laguppställning ser det inte särskilt ljust ut. Fast nog borde de klara sig till slutspel ett år till, trots ett åldrande spelarmaterial och en stenhård Western Conference. Vi kan ju i alla fall hålla tummarna.

Nu i dagarna har ju bytesrykten angående Denvers Carmelo Anthony duggat tätt också, vilket nog skulle innebära att jag tar mina Nuggets-sympatier till det lag som Melo skulle hamna på. Allen Iverson och J.R. Smith i all ära men det är Melo som är min gullgosse. Men det återstår ju att se om det blir någe byte av eller inte. Och Nuggets kan nog bli bra den kommande säsongen om Nene lyckas komma i form och någon sparkar George Karl från tränarbänken.

För mina favvisar i Washington och Golden State ser läget ungefär likadant ut, båda har stjärnspelare som kan avsluta sina kontrakt och dra dit pepparn, pengar och mästerskapstitlar växer om de vill. Så fram tills det att Baron Davis och Gilbert Arenas skrivit på nya kontrakt vill jag inte uttala mig om var jag står i frågan.

Dock kan jag ju klänga kvar vid Boston-bandvagnen om alla mina gamla favoritlag rinner ut i sanden. (POSEY!!!)

Slutligen vill jag tacka NBA för en alldeles storslagen säsong och hoppas att de behåller de takterna även nästa säsong. Säsong 07/08 tar härmed slut men redan nu på torsdag (26:e juni) gör säsong 08/09 storslagen debut med den efterlängtade draften.

Ring ut det gamla, ring in det nya. Hoop Dreams kommer tillbaka nästa säsong!

Inga kommentarer: