tisdag 27 mars 2007

Final Four


NCAA-turneringen börjar lida mot sitt slut och kvar återstår nu endast fyra lag. Och inte är det några duvungar eller överraskningar som tagit sig ända till Final Four.

I de två semifinalerna, som spelas nu på lördag den 31/3, möts förra årets vinnare Florida och collegebasketsupermakten UCLA på den västra sidan och anrika Georgetown tar sig an favorittippade Ohio State på den östra sidan. Florida och Ohio State var båda förstaseedade i sina divisioner och deras motståndare UCLA och Georgetown andraseedade i sina. Tätt så det förslår alltså.

Annars tycker jag årets turnering varit rätt förutsägbar med mängder av favoritsegrar. Största överraskningen jag kommer på såhär på rak arm är nog UNLV:s vinst mot andraseedade Wisconsin under den andra rundan i Midwest-divisionen. Trots de väntade slutresultaten tycker jag dock att de matcher jag faktiskt har sett, och inte bara hört eller läst om, varit riktigt spännande med växlande ledningar och böljande spel. Nu håller jag bara tummarna för en fin avslutning och sedan är det dags för den absoluta slutspurten i NBA (Mer om det senare).

1 kommentar:

Anonym sa...

oj men hey. en basketblogg.
fast NBA är jag inte så insatt i. håller mig till plannja o deras liga.. :)