tisdag 21 oktober 2008

50 orsaker varför HDB älskar NBA; Nr. 10

Orsak 10: Statistiken
Statistik-Stefan torde vara den första att skriva under på den här posten. Statistik är kul. Om jag hade fått räkna FG%, assist/turn-over-ratio, win-shares och whatnot på matematiklektionerna i skolan hade jag inte bara tyckt att matte var skoj, jag hade varit grym på det också.

Dock kommer jag nog aldrig bli lika bra som mister David The Arbitrarian Sparks. Sparks började publicera sina fantastiska statistiska kreationer på sin egen blogg men blev sedan värvad till basketbloggen Hardwood Paroxysm. Nu verkar det dock inte bättre än att Sparks fått ett riktigt jobb av något NBA-lag och kommer därför inte blogga som tidigare.

Statistik-freak och basketfantaster gråter blod. Men alla sagor har sitt slut och som tur är finns den här sagan sparad här:

The Arbitrarian

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skriver under