onsdag 15 oktober 2008

50 orsaker varför HDB älskar NBA; Nr. 14

Orsak 14: The Sports Guy
Tycker du som jag om NBA så hoppas jag verkligen inte att du missat Bill The Sports Guy Simmons krönikor på ESPN.com. Med en enorm dos humor, pricksäkra observationer och mängder av populärkulturella referenser guidar han oss, vecka ut och vecka in, handfast genom den amerikanska sportens (basket/baseball/football) helt fantastiska värld.

Härstammandes från Boston, Ma och dess nejder kryddas även Simmons haranger med en enorm lokalpatriotism och ett fantastskap som heter duga. Därför har det senaste året bjudit på bländande journalistik med New England Patriots plattfall i Superbowl och Boston Celtics återtagande som herre på baskettäppan som låg- respektive höjdpunkt.

Simmons bor numera i Los Angeles, dit han flyttade 2002 för att skriva för Jimmy Kimmel Show men där han numera endast jobbar som ett av ESPN.com:s stora dragplåster. Där har han, förutom att frodas som den kändis han är, skaffat säsongsbiljett hos Clippers och har bland annat i en krönika skrivit om känslan att sitta 10 meter med sin lilla dotter från sexförbrytaren Ruben Patterson. Simmons inkorporerar även väldigt ofta sina vänner i det han gör, vare sig det är i skrift eller någon av hans podcast som går vid namnet The B.S. Report.

Så har du missat Bill borde du kolla in honom genast:
The Sports Guy

Men fastän jag är hyggligt intresserad av football och inte har så mycket emot en baseball-match eller två så hade jag nog aldrig hittat till Sportkillen och hans kolumner om det inte vore för NBA.

Tack NBA, än en gång, för att du förgyller min tillvaro!

Inga kommentarer: