fredag 3 oktober 2008

50 orsaker varför HDB älskar NBA; Nr. 32

Orsak 32: Earvin Magic Johnson
Om det var självklart att orsak 33 var Larry Bird är det om möjligt ännu självklarare att numero 32 på vår orsakslista (som jag än en gång vill påpeka inte, jag upprepar; INTE, är någon topplista utan bara en rad, helt random, orsaker för varför vi älskar NBA) är Earvin Magic Johnson.

Precis som med Bird hoppas jag att Magic inte behöver någon närmare presentation. Jag nöjer mig med att rabbla lite simpla fakta istället;

5 NBA-titlar
3 MVP-titlar
3 Finals MVP-titlar
12 All-Star-nomineringar
10 All-NBA First och Second Team-nomineringar
1 OS-guld
1 stycke HIV
-1 stycke HIV

Helt makalös kille alltså. Han har dessutom det bästa assistsnittet per match genom tiderna (11.2) och har blivit invald både i Hall of Fame och bland de 50 bästa spelarna genom tiderna.

Många är vi väl också som kommer ihåg, och såg (jag såg två matcher), Magics Sverige-sejour då han tog över ligalaget M7 Borås och döpte om det till Magic M7. Det hela var helt sjukt och allt gick i graven ganska omgående. Ett riktigt spektakel alltså men jag är ändå nöjd och stolt över mina Magic-autografer som jag har hemma i en låda. Och på en t-shirt.

I alla fall, trots att du kommer hit och driver basketklubbar i konkurs är du självklart en av anledningarna till att vi älskar NBA. Att du har kommit på botemedlet mot HIV/AIDS är ju rätt ballt det också;

LADDA HEM OCH SE HÄR HUR DU BOTAR DITT HIV.

Inga kommentarer: