tisdag 24 april 2007

Första slutspelsomgången

Jag ska inte säga alltför mycket för jag har ännu bara sett hälften av matcherna i den första omgången. Om ni på grund av detta tror att jag tappat mitt basketintresse så har ni fel, jag har bara börjat jobba okristligt tidigt.

Nåväl, här kommer en kort recap av de matcher jag sett:

Miami Heat - Chicago Bulls
Kirk Hinrich, som för övrigt är en av de bästa Dwayne Wade-försvarare, drog tidigt på sig flera fouls och hade det hopplöst svårt att hålla sig kvar på planen och satt största delen på bänken. Miami hade det hopplöst svårt att hitta någon rytm i sitt anfallsspel men lyckades ändå på något sätt hålla sig kvar i matchen. Luol Deng hade det hopplöst svårt att INTE göra poäng och slutade matchen på slutspelskarriärsbästa 33 poäng. Bulls vann 96-91. Matchens, och hela första omgångens av vad jag har sett, prestation stod dock Bulls Tyrus Thomas för:


New Jersey Nets - Toronto Raptors
Jämn match rakt igenom där New Jersey precis som Chicago vann med 96-91. Vince Carter och Jason Kidd sköt som krattor och vinstuppstyrandet tog istället Richad Jefferson hand om med sina 28p. I Toronto var lillmotorn T.J. Ford bäst och Chris Bosh startade matchen bra men försvann sedan ur matchbilden. Om Bosh, som bara tog 5 returer, kommer upp i sina vanliga 20-10 nästa match ska nog Raptors kunna kvittera omgående.

L.A. Lakers - Pheonix Suns
Lakers chocköppnade med Jordan Farmar som starting guard och tog ledningen in i pausvilan. Kobe började starkt och öste i poäng och Phoenix spelade värdelöst. Lakers vann även andra quartern men i den tredje började Suns i allmänhet och Leandro Barbosa, 26 poäng totalt, i synnerhet komma igång. Och när Lakers bara mäktade med 10 poäng i den avslutande perioden, mycket på grund av en självisk och illa skjutande Kobe Bryant, kunde Suns komma ikapp och gå förbi till vinst, 95-87.

Denver Nuggets - San Antonio Spurs
Extas! Nuggets sulade till gamm-sur-Spurs direkt och vann med 95-89. Guldklimparna från Denver startade som vanligt bra men när deras ledning inför den sista perioden bara var en poäng var jag minst sagt orolig. Dock helt i onödan. Denver var bäst när det gällde och vann mycket på grund av säkert straffkastskytte. Skulle dock säga att Marcus Cambys och Nenes tag team defense på lill-Timmy Duncan var det som avgjorde. Duncan satte bara 7 av 17 skott från golvet och noll av 2 från straffkastlinjen och slutade matchen på 14 poäng. Nu gäller det bara att Nuggets ser till att vinna sina hemmamatcher.

Inga kommentarer: