torsdag 19 april 2007

It's official

Western Conference slutade såklart som Hoop Dreams förutspått, Golden State till slutspel!!!!!!, och jävlar vad de matcherna kommer vara grejen (om ni missade det tidigare inlägget kan ni läsa om det HÄR).
Men nog om West, här kommer östkustsmatcherna:

Eastern Conference Playoffs

Detroit Pistons - Orlando Magic, Orlando som såg så bra ut i början och mitten av säsongen har tappat ångan precis som unga lag brukar göra. Borde vara en lätt munsbit för slutspelsrävarna i Detroit.
Mitt tips: 4-1.

Toronto Raptors - New Jersey Nets, hade det inte varit för att Toronto måste spela mot Detroit i andra rundan hade jag garanterat haft de i final. Efter en enorm slutspurt av nytända Big L(r.i.p.)-favoriterna Nets kan Bosh och company få det jobbigt att ens klara sig vidare från förstarunden.
Mitt tips: 4-3.

Miami Heat - Chicago Bulls, DWade är tillbaka, Shaq är i form och nu är det upp till bevis för Miami som tillsammans med Detroit stått som conferencefinalistfavoriter under större delen av säsongen, detta trots Miamis sviktande form. Bulls har sett lite småtrötta ut på slutet också tycker jag. Pendeln väger över åt Miami alltså.
Mitt tips: 4-2.

Cleveland Cavalliers - Washington Wizards, med Caron Butler och Gilbert Arenas skadade för Washington kan Lebron James vinna den här serien helt själv.
Mitt tips: 4-0.

Inga kommentarer: